Ik geloof dat verbinding een onmisbare behoefte is. Communicatie maakt deze connecties mogelijk. Een sterk merk heeft een verhaal en brengt een gevoel teweeg. Ik zorg ervoor dat de doelgroep jouw organisatie ziet als menselijk en betrouwbaar. Samen komen we tot een herkenbare, eigen identiteit die klanten écht beleven en onthouden.

Werk met mij

Wat ik doe >>  Ik help missies en visies vertalen naar een passend, krachtig concept. Zodat jouw organisatie kan uitstralen waar zij voor staat, de juiste doelgroepen aantrekt en deze doelgroepen écht willen verbinden. Zo zetten we een merk neer dat voor jullie werkt en niet andersom. 

Hoe >> Ik bied extra en tijdelijke ondersteuning op het gebied van diverse communicatievraagstukken. Huur mij in voor freelanceklussen, losse opdrachten, interimprojecten, zwangerschaps- of ziektevervanging, versterking van het team of andere opdrachten. Ik heb ruim 16 jaar ervaring in de volle breedte van het communicatievak en help je jouw communicatiedoelstellingen te vertalen. Ik ben verbindend, ambitieus, gestructureerd, doelgericht en heb een talent voor plannen en organiseren.   

Voor wie >> Ik zet mijn ervaring, kennis en energie in voor uiteenlopende bedrijven, groot en klein, in diverse sectoren. Maar allemaal hebben ze een zelfde doel: ze staan voor iets betekenisvols en zijn menselijk. Het zijn organisaties die de medewerkers in hun organisatie en hun klanten als mens zien. Organisaties die zich hard maken voor een menselijke, leefbare, mooiere wereld: wereldverbeteraars. Bedrijven met maatschappelijke, menselijke en duurzame ambities. Organisaties die het verschil willen maken. Ik zorg dat collega's, relaties, opdrachtgevers en klanten weten waar jullie organisatie zich voor inzet. Zo maken we samen de wereld mooier en inspireren we andere bedrijven om het goede voorbeeld te volgen. 

Concreet >> Hieronder een greep uit de vele mogelijkheden waarin we samen kunnen optrekken. Ik ontdek graag hoe we al het mooie en goede in jouw organisatie zichtbaar kunnen maken. Bel of mail gerust.  

Branding

Mensen willen verbinden met anderen, we richten ons op wat goed voelt. Op het merk of bedrijf met een sterk en herkenbaar karakter, waardoor we ons gehoord en gezien voelen. Echt zijn en investeren in een herkenbare, éigen identiteit loont. In communicatie draait het niet alleen om gevonden worden, maar om raken! Dát uitstralen waar je voor staat! Dat maakt je sympathiek en wekt vertrouwen, zodat je de juiste doelgroep aantrekt. 

Strategie en uitvoering

Strategieën uitdenken. Adviseren met een allesomvattend, helder plan. Samenstellen van de optimale middelenmix. Weten wie te bereiken en waarom zodat alle acties bijdragen aan het beoogde doel. Ik kan het plan ook uitvoeren. Een goede strategie is leuk, maar zonder uitvoering niks waard. Ik ben zowel tactisch als operationeel. 

Content

Met concrete doelen en een gespecificeerde doelgroep op zak, is het tijd voor de vertaalslag naar content. Ik heb een passie voor het vertellen van verhalen die ertoe doen. Ik hou van verbinding. Zodat je niet zomaar wat lege begrippen die timeline op stuurt, maar woorden die vanuit het hart, het hart van de ander raken. Het moet in energie kloppen. Naast het sensitive deel zorg ik ook voor het praktische deel: overzicht, structuur én resultaat. Samen kiezen we de juiste middelen. Ik maak contentplanningen, rapporteer resultaten, adviseer en stuur bij waar nodig.

Teksten

Online én offline bereik je (potentiële) mensen met pakkende teksten. Teksten die de doelgroep vangen, raken en blijven boeien. De juiste woorden doen er toe, teksten laten veel zien. Met teksten kun je een verschil maken, aan het denken en voelen zetten. Ik schrijf graag en ben goed in redactie. Ik haal de essentie uit complexe boodschappen en maak die toegankelijk en duidelijk. 

Interne communicatie

Mensen maken merken! Een sterk merk is méér dan marketing. Een sterk merk wordt gemaakt en gedragen door mensen. De grootste fans en ambassadeurs zouden je medewerkers moeten zijn. Het helpt om te verbinden met elkaar, de waarden én de ambitie van jouw organisatie. Samen met jullie analyseer ik de interne communicatie, op basis daarvan maak ik voor jullie een passend plan en rol dit uit.  

Projectmanagement

Bij het ontwikkelen van bijvoorbeeld een nieuwe huisstijl en/of website, komt veel kijken. Hoe fijn is het als iemand het overzicht behoud en alle partijen op elkaar afstemt. Ik heb ervaring met het managen van vele grote projecten.

Gedragsverandering

Ik vind menselijk gedrag fascinerend. Wat is de samenhang tussen gedachten, gevoelens en gedrag? Pas als je begrijpt hoe je gedrag tot stand komt, kun je het veranderen. Het zal niet verbazen dat ons gedrag meestal niet bewust of rationeel is. De belangrijke vraag is: hoe kun je deze irrationaliteit doorzien en inzetten bij gedragsverandering? 

Klantgericht communiceren

De hoogste score is niet voor de partij die het het best doet en geen fouten maakt, maar voor de partij die het hart van de koper wint. Die ingezet heeft op aandacht. Menselijk contact is de sleutel tot succes! Ik neem bestaande communicatie en processen onder de loep om te zien waar er nog verbeteringen te maken zijn.

Arbeidsmarktcommunicatie

Aantrekkelijk zijn voor bestaande én nieuwe medewerkers. Een sterk werkgeversmerk zorgt voor positieve associaties naar buiten, trekt nieuwe medewerkers aan, geeft richting aan bestaande medewerkers én bind hen aan je bedrijf. Voor succesvolle campagnes moet je kunnen bouwen op een pakkend concept en een goede strategische basis.